سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

خود میوه حاوی فیبر کافی است و این مواد در آب آن موجود نمی‌باشد و به طور کلی اگر افراد دچار مشکلات گوارشی نبوده، میوه‌های پرتقال، نارنگی و لیمو را جز برنامه روزانه خود قرار دهند.
مرکبات به علت داشتن ویتامین‌ها و املاح پتاسیم سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

مرکبات داروی مؤثر در فصول بارانیاسماعیل‌زاده متخصص تغذیه با اشاره به آب میوه‌های مناسب فصل‌های بارانی اظهار داشت: افراد مختلف برای حفظ سلامتی خود باید روزانه 2-4 واحد میوه یا ‌آب آن در برنامه غذایی خود قرار دهند و به طور کلی میوه‌های درشت به طور متوسط یک واحد به حساب می‌آید.
 
وی بیان کرد: در فصل سرما به علت شایع بودن بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی بهتر است که از مرکبات که حاوی ویتامین‌ها و پتاسیم است، بیشتر استفاده شود، زیرا ویتامین‌های موجود در این میوه‌ها سیستم ایمنی بدن را در مقابل ویروس‌ها تقویت می‌کند.
 
این متخصص با بیان این که مصرف خود میوه از آب آن بهتر است، افزود: خود میوه حاوی فیبر کافی است و این مواد در آب آن موجود نمی‌باشد و به طور کلی اگر افراد دچار مشکلات گوارشی نبوده، میوه‌های پرتقال، نارنگی و لیمو را جز برنامه روزانه خود قرار دهند.
 
وی اضافه کرد: افرادی که مشکلات گوارشی دارند، خود میوه را نمی‌توانند مصرف کنند که در این موقع باید از آب میوه‌هایی چون لیموترش و گریپ فروت زیاد میل کنند.
 
اسماعیل‌زاده ابراز داشت: تا حد ممکن از آب میوه‌های صنعتی مصرف نکنند، زیرا این مواد حاوی مقادیر زیادی قند و اسانس میوه بوده که جز ضرر هیچ سودی و فایده‌ای ندارد.
 
وی در پایان گفت: مرکبات حاوی پتاسیم‌ بالایی بوده و این املاح برای تقویت سیستم ایمنی بدن و قلیایی شدن ادرار بسیار مفید و سودمند است و همچنین فشارخون را تنظیم می‌کند.

www.asriran.com/fa/news/438268

  
مصرف روغن زیتون بهترین گزینه برای کاهش کلسترول خون است. بهتر است به جای روغن‌های صنعتی از این روغن‌ها برای طبخ غذا استفاده شود.
با رعایت چند نکته و مصرف این موادغذایی می‌توان سلامت خود را تضمین کرد.

مقابله آسان با کلسترول خونمحمدحسین عزیزی متخصص تغذیه با اشاره به این که با تنظیم یک رژیم غذایی مناسب و سالم می‌توان کلسترول خون را کاهش داد، اظهار کرد: با یک رژیم غذایی مناسب و سالم می‌توان کلسترول خون را کاهش داد و در حقیقت انواع میوه‌ها و سبزی‌ها بهترین گزینه برای کاهش کلسترول است.
 
وی افزود: میوه‌هایی که فیبر بیشتری دارند تأثیر بیشتری بر کاهش کلسترول دارند. انواع مرکبات، سیب، گلابی، صیفی‌جات، هویج، خیار، مغز دانه‌هایی مانند گردو، بادام درختی، بادام زمینی و... در کاهش کلسترول خون مؤثرند.
 
عزیزی تصریح کرد: مصرف روغن‌های گیاهی به جای حیوانی، لبنیات به جز کره سرشیر و لبنیات پرچرب، گوشت‌های سفید شامل مرغ‌  و ماهی، مصرف کم گوشت قرمز، مصرف نان و برنج و غیره کلسترول خون را پایین می‌آورد.
 
این متخصص تغذیه تأکید کرد: مصرف روغن زیتون بهترین گزینه برای کاهش کلسترول خون است. بهتر است به جای روغن‌های صنعتی از این روغن‌ها برای طبخ غذا استفاده شود.
 
وی در پایان گفت: مصرف غذاهای پرچرب حیوانی مانند کله پاچه و مصرف زیاد تخم‌مرغ از عوامل مؤثر بر افزایش کلسترول خون است.

به طور کلی تمایل به مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها همراه گوشت‌های سفید، روغن زیتون، مصرف میوه‌ها و مغز دانه‌ها در وعده‌های غذایی و میان وعده‌ها کلسترول خون را کاهش می‌دهد.

www.asriran.com/fa/news/438230

  
میزان پایین ویتامین D می تواند منجر به بیماری پوکی استخوان، نرمی استخوان، کاهش تراکم مواد معدنی موجود در استخوان و احتمال خطر شکستگی شود.
به گفته پژوهشگران، افراد فعال و پرتحرک به منظور کاهش احتمال خطر شکستگی استخوان به میزان ویتامین D بیشتری نیاز دارند.

به گزارش مهر، ویتامین D نقش مهمی در تضمین تراکم مناسب استخوانی ایفاء می کند. ویتامین D یک ماده غذایی ضروری است که می تواند همچون هورمون در اندام بدن عمل کند.

این ویتامین از طریق رژیم غذایی و از طریق پوست قرار گرفته در معرض نور خورشید قابل دریافت است. برای رشد استخوان و تضمین تراکم مناسب حجم استخوان لازم و ضروری است. میزان پایین ویتامین D می تواند منجر به بیماری پوکی استخوان، نرمی استخوان، کاهش تراکم مواد معدنی موجود در استخوان و احتمال خطر شکستگی شود.

جیسون میلر، سرپرست تیم تحقیق از مرکز علوم سلامت السویر در پنسیلوانیا، در این باره می گوید: «ما با ارزیابی غلظت ویتامین D در میانگین سرم افراد مستعد در مقابل شکستگی استخوان و مقایسه آن با دستورالعمل های فعلی دریافتیم تجویز مصرف ویتامین D بیشتر برای افراد پرتحرک و فعال لازم و ضروی است.»

وی در ادامه می افزاید: « البته تنها ویتامین D عامل پیشگیری کننده از شکستگی نیست بلکه ما به افراد توصیه می کنیم که ورزش کردن به طور منظم را نیز فراموش نکنند.»
منبع: مهر

www.asriran.com/fa/news/438481

  
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :12
بازدید دیروز :18
کل بازدید : 88986
کل یاداشته ها : 261


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ